כל אחד חייב להגן על האוזניים והשמיעה, אך מוזיקאים ועוסקים באודיו מאותגרים בקושי מיוחד, והוא לשמור על כלי העבודה החשוב מכל, האוזן, ובו זמנית לא לפגוע ביכולת להבחין באיכויות צליל ומובנות דיבור.

מוזיקאים, מפיקים, טכנאים ואמנים בתחום מוצאים את עצמם בסיטואציות שונות בהן הם נחשפים לרמות גבוהות של קול, לפעמים יהיו אלה לזמן ממושך ומסוכן, לעתים קצר אך מסוכן לא פחות, ובכל סיטואציה עשויה להידרש הגנה שונה, כמו לדוגמה בהאזנה לחומר מוקלט, הופעה על במה או להיות בתוך הקהל, נגינה בחדר חזרות, מועדונים וכדומה.


יותר עוסקים בתחום נחשפים לאחרונה לעובדה שתהליך הפגיעה הנו לרוב אל-חזור, נוצרה מודעות רבה לנושא ומכאן שיותר ויותר משתמשים במיגון (באירופה אנשי המקצוע מחויבים ע"פ חוק)), כמו אטמים מנחיתי-עצמה בתוך האוזן. שהייה במועדונים או בקרבת הבמה במופעים, וגידול ניכר בקרב נפגעים בחדרי חזרות בהם לחץ הקול בחדר קטן, מערכות תופים ופידבק (ואפילו רגעי) עשויים להגיע לרמות מזיקות ביותר, מחייבים הגנה מדרגה ראשונה והרבה משמעת עצמית.


מתברר ששימוש קבוע באטמים בעלי הנחתה שאינה פוגעת באיכות הצליל, וזאת בזמן אימון, הופעה או חשיפה למוזיקה במקומות ציבוריים, מגנה על השמיעה גם מתהליך הנזק המצטבר, ופגיעות אלה כידוע הינן או מידיות או נערמות לאורך זמן עד נזק בלתי הפיך. אמנם נדרשת תקופת הסתגלות עבור אלה שאינם מרגישים בנוח עם גוף זר, אך מוזיקאים רבים מדווחים שבעזרת אטמים מותאמים אישית ובנויים מחומרים נכונים הם שומעים את כלי הנגינה שלהם טוב יותר, כמו גם איזון סביבתי עם אלה המנגנים איתם

הגנת שמיעה איכותית מהווה פתרון מעולה למיגון  שאינו פוגע בחווית המשתמש. מנחיתי סאונד לינאריים מחקים את ההיענות הטבעית של השמיעה, כך שגוני צליל וניואנסים נשמרים וההנחתה מעבירה את אותו הסאונד - רק שקט יותר, וזאת להבדיל מאטמי מדף, אשר מנחיתים שרירותית ומעניקים תחושה של בידוד, או אי יכולת תפקוד מעשית עבור מוזיקאים וטכנאי קול. למעשה, אטמים רגילים (הנרכשים לרוב בבתי מרקחת) מעמעמים את מובנות הדיבור והמוזיקה, ומנחיתים יותר בתחום הנמוך והגבוה של הספקטרום.

כמות ההגנה הנדרשת היא פונקציה של זמן חשיפה, עוצמת הקול הממוצעת ושיאי עצמה אפשריים בסביבה נתונה. כמו כן יש כאלה שרגישים לאבדן שמיעה יותר מאחרים, ולמרבית המוזיקאים לא נדרשת מקסימום הגנה, לעתים הנחתה קלה עשויה להספיק.

 בנוסף, וכדי להרגיש נוח עם הגנה קצרה או ממושכת, האטמים צריכים להגיע לאזור המתאים בתוך תעלת האוזן, אחרת המשתמש ירגיש בסאונד חלול בקול שלו עצמו בעת דיבור, שירה או נגינה על כלי נשיפה (occlusion effect). לשם כך נועדו האטמים המותאמים אישית עבור משתמש ספציפי, נוחות משולבת במיגון איכות 

חברת קולרם מיוזיק , נציגת acs בישראל, מגיעה מתחום המטפל באנשים ששמיעתם נפגעה, כמו גם מוזיקאים שחייבים להבחין בצליל בצורה רגישה ביותר, ומציעה מגוון רחב של אטמים למוזיקאים בהתאמה אישית, כאלה העונים על צרכים שונים ומשתנים בתחום העיסוק.
מדובר באטמים היושבים בצורה הדוקה בתעלת האוזן ועשויים מחומרים בדחיסות כזו שרק תנחית עוצמה בעומק הדרוש. תואמים לצורת האוזן של הלקוח, הם מגנים ובו זמנית אינם מטרידים, וקיימת אפשרות לבחור את עקומת ההנחתה הרצויה. נעשה כאן שימוש בחומרים באיכות גבוהה כאשר כל אטם מקבל טיפול ידני לגימור מושלם. 

כל דגמי האטמים עשויים מחומר סיליקון דחוס השומר על גמישותו, כך שבזמן תנועה של הראש או הלסת הם ינועו יחד עם האוזן מבלי שיפתחו רווחים, דרכם הרעש יכול לעבור. כמו כן החומר הסיליקוני והפילטרים עמידים בתנאים קשים כמו חום גבוה ולחות.
בנוסף, האטמים קטנים וקומפקטיים - צורתם נועדה לסגור את תעלת השמע ועם זאת לא לבלוט, מה שמאפשר אף חבישת קסדה או אזניות גדולות מעליהם ללא תחושה של אי נוחות. אטמים למוזיקאים מגיעים עם פילטרים שונים השולטים בעקומת ההנחתה ועומקה כדי לאפשר הגנה על השמיעה תוך כדי שינוי מינימלי של הצליל המקורי באוזני המאזין.
דוגמה לאטמים עבור מוזיקאים היא  סדרת ER - אטמים עם מסננים המאפשרים הנחתה בכל התדירויות בעצמה שווה. הפילטרים הלינאריים מחברת acs מפיקים את רמת ההנחתה השטוחה ביותר מכל הדגמים הנפוצים בשוק,  וישנה אפשרות להחליף עצמאית בין פילטרים שונים באותו האטם ע"י פעולה פשוטה ביותר.